8/02/2011

tur i oturen

dbtl... vad ska man säga. discodimma indeed.

fredan:
så otroligt askalas att jag vinglade iväg till linnankatu efter börs och lämnade min väska åtta trappor upp. yrade vidare till soulmate barfota och somnade på golvet med ett täcke och tre rena lakan som huvudkudde.

dagen efter. morkis. honey vännens reservnyckel fattigare. fan.

lördan:
yrade runt på stan med 40 eg i bh:n och lite "smugla körkortet genom galler" så att lilla fjortis malin slipper in på åbåtarna. men monkey fick jag bara drömma om, blev grillmat och klockan ett film med en trött vän vid min sida.

söndan:
pigg som en nötkärna och besök till galleri och lägenhetsvisning. stressiga timmar hem (ojoj så blir det när man är kär) breaka the news till päronen. söta lilla mamma var lättad över att jag inte blivit bortrövad medan pappa gav mig silent treatment.

måndan:
mamma kommer springande till jobbet och meddelar att en gubbe på linnankatu hittat min väska med allt mitt stuff (plånbok, telefon, 2 par skor, öl, nyckel, 10 eg i bottnen, vattenflaska). halleluja moment!

och det var den spårade helgen i Turkulandia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar