6/12/2011

maggio haze

SATAN I GATAN

Du går med blicken vänd
kan du ha sett mig än
Någon borde byta stad
för nu kommer allt tillbaks

Jag minns bara allt det bra
allt som var du och jag
men aldrig, aldrig
kommer allt tillbaks
aldrig, aldrig
allt som var du och jag
aldrig, aldrig
kommer allt tillbaks
aldrig, aldrig
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort

Du kan gråta mitt på gatan
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort
Du får passa dig som satan
för jag glömmer aldrig bort vart du bor

Gick omkring i ditt kvarter tills det blev för kallt
tänkte ut en dialog mellan oss och allt
lampan släcktes i din hall och jag gick hem igen

- satan i gatan

Du, jag slänger ner en nyckel ifrån fönstret i köket
jag bor fyra trappor upp och du är välkommen in
Massa skor i hela hallen, folk vid fläkten som röker
Det är fest hos mig i kväll och hela världen är min

Oooh, ooh sång på sång
Det ekar över hela staden
Åh, nått stort på gång
För det är kö från gatan upp till hallen

Och grannarna har klagat sedan kvart över tio
Nu är alla i mitt kök och jag är alldeles paj
Spelar pappas skiva ifrån 69
De sjunger "cosa vuol dir sona una donna ormai
O mare nero, o mare nero, o mare ne"
Sänker volymen, låter alla sjunga med
Kan inte tänka, jag står bara här och ler

Dunkande hjärtan klockan kvart över fem
Imma på rutorna men ingen går hem
Flackande blickar upp och ner och igen, åh
Ingen vet ifall det verkligen hänt

- välkommen in

Natten är ung och jag ligger vaken
Jag är Lucy in the Sky, jag är högt över molnen
Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka
För jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat
Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka
För

Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut
Du vet att jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer baby
Jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller
Du och jag nu

Du, snälla vänta, vänta, håll ut
Tiotusen meter upp i luften ser jag allt så klart

- jag kommer

Får ingen luft
Blir knuffad runt
Jag dansar men jag känner ingenting alls
Allt går för fort
Dom andra drog
Andas, andas men det är för varmt

Jag är för full
Du är för ung
Jag ser dig prata men hör inte ett dugg
Letar mig ut
Blinkande ljus
Andas, andas allting snurrar runt

De stänger men ingen bryr sig
Blir blind när alla lampor lyser
Mm, det här är värt att dö för
Jag tror mitt hjärta blöder

Jag är så svag
Ger dig en kram
Jag ser dig ringa men har inget val
Vi går på rad
Sotiga barn
Barfota fötter genom hela stan

Åh nej
Nu ser du mig
Jag måste rota i väskan efter mod
Jag är så hög
Jag kunde dö
För jag kan göra det som ingen gjort
Som ingen gjort

Jag tror mitt hjärta blöder
Åh, kom vi sover över

Jag följer med dig hem ikväll
För jag vill inte vara själv
Jag följer med dig hem ikväll
Vill inte vara själv

- mitt hjärta blöder

Vi kommer alltid ha Paris
Den här staden äger vi
Den är till för oss och inga andra

Du fångar mig på bild
På bild på bild
Du vill föreviga allting
Och fast jag också vill
Så vet jag att vi bara kan försöka hoppas
Tro och hoppas
Är allt vi kan

Jag är namnet som du har på armen
Det kommer alltid vara vi
För jag är namnet som du har på armen
Vi kommer alltid ha Paris

Champs elyseé
Passerar vårt kafé
Jag tittar bort och låtsas som det regnar
Dags för nästa deja vú
På hotellet där vi bor
Där har jag sovit många nätter

- vi kommer alltid ha Paris

Jag vet hur du ser ut i inga kläder
Kan det va därför du blev obekväm när
Visst du kan klippa dig skaffa en annan tjej
Men när du strippar och klär av dig är det samma grej
Samma grej
Men när du strippar och klär av dig är det samma grej

Jag glömmer aldrig dina hemligheter
Det du är räddast för fast ingen vet det
Visst du kan rycka på axlarna spela ball
Och fast du tycker du lyckas vet jag i alla fall
Och du försöker hålla masken
Så du kan sväva över marken

Visst du kan skratta och låtsas som ingenting
Men jag vet allt om dig för du har varit min
Du är nån annan nu i och för sig

Vi stod i fönstret bara du och jag
Jag viska det jag vet att du vill ha
Du vill att alla ska se så jag håller kvar
Men när jag bad dig att vänta så var du redan klar

Jag vet allt om dig
Jag vet allt om dig
Ja, jag vet allt om dig

- inga kläder

Det handlar om dig
Det handlar om mig
Det handlar om dig
Det handlar om mig

Du borde ta dina ord tillbaks
För alla glömmer men inte jag
Ser oss i smyg hålla hand i en taxibil
Ser varje bild utan att jag vill
Och allt jag skriver blir samma skit

Fastän jag börjar från början
Så vill du aldrig släppa taget om mig
Och fast jag bara vill glömma
handlar alla mina låtar om dig

- alla mina låtar

Jag kan inte prata med dig när du tittar bort
snälla ge mig två sekunder innan du ger upp
kan vi inte vara nära bara en minut
är det nu, nu som det tar slut
Fast du inte lyssnar vet jag att du hör ändå
jag vill hinna säga allting innan jag ska gå
älskling, vänta får jag bara sitta bredvid dig
det var han som ville kyssa mig

Snälla bli min igen
nej, låt det va som i en film
snälla bli min igen
låt mig va kvar
ja, låt det va

Du tar bort min hand ifrån din arm
och flyttar bort
ingenting jag säger spelar längre någon roll
ställer mig i hallen tills jag fattar vad som hänt
får jag ens ha kvar dig som min vän
knyter mina skor och går tillbaka in igen
sitter här på sängen tills du ber mig att gå hem
letar efter nått att säga som kan ändra allt
nått mer än det jag redan sagt

- snälla bli min

Länge leve länge sen
som jag minns det var det lätt
även när jag trillade omkull
Länge leve du min vän
du som alltid följt mig hem
nykter eller alldeles för full

Står och låtsas inte se att du står precis bredvid
kände dig för länge sen, ja det var säkert längre än

- sju sorger

Vi bytte nummer
Du bodde långt bort
Plus 29
Där det är mörkt nu
Jag vet nästan inget om dig
Du vet nästan inget om mig
Finns det en så finns det flera

- finns det en så finns det flera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar